نیاز به گسترش حسن نیت حیاتی تر از همیشه احساس می شود. پس از مقابله با یک بیماری همه گیر جهانی برای بیش از دو سال و به دنبال آن جنگ وحشتناک در اوکراین، همه ما می توانیم از تقویتی که کمک به دیگران به همراه دارد استفاده کنیم. چه برای کمک به کسانی که در سراسر جهان هستند کمک مالی کنید و چه به طور محتاطانه برای خواربارفروشی یک خریدار پول نقد در فروشگاهی در اطراف پرداخت کنید، حرکات کوچک می تواند هم بر دهنده و هم بر گیرنده تأثیر بگذارد.

در حالی که الف مطالعه منتشر شده در روانشناسی سلامت نشان می دهد که خرج کردن پول برای دیگران فشار خون شما را کاهش می دهد، باز کردن کیف پول تنها راه انجام اعمال محبت آمیز نیست. اما کشف چگونگی استفاده بهینه از زمان، منابع و استعداد خود برای کمک به دیگران می تواند چالش برانگیز باشد. در اینجا راه‌هایی برای افزایش ضریب مهربانی و یافتن سازمان‌هایی وجود دارد که می‌توانند از حمایت‌های شما سود ببرند.

روش های مختلف نشان دادن مهربانی را بشناسید

هیچ راه واحدی برای نوع دوستی وجود ندارد. برندا نایت، ناشر و نویسنده اعمال تصادفی مهربانی، این اعمال را به تصادفی، عمدی و عملی تقسیم می کند.

  • اعمال تصادفی-پرداخت پول برای شخصی که پشت سرتان در خط رانندگی است یا قرار دادن پول در کنتور منقضی شده قبل از اینکه کسی بلیط بگیرد- حرکاتی است که بیشتر در مورد آنها می شنویم. وب سایت هایی مانند اعمال تصادفی مهربانی و پست های وبلاگ که شامل ایده هایی برای بزرگسالان و فرزندان می تواند جستجوی مهربانی شما را آغاز کند.
  • اعمال عمدی زمانی است که شرکت ها یا افراد تمام یا بخشی از درآمد را به اهداف خاصی اهدا می کنند. نایت می گوید: «نیازهای زیادی در دنیا وجود دارد که باید در مورد یافتن علتی که با تمایلات شما مطابقت دارد فکر کنید. او به عنوان یک نویسنده و ناشر، مهربانی های عمدی خود را به کتاب گره می زند.
  • اعمال عملی شامل سرو غذا در یک پناهگاه بی خانمان یا داوطلب شدن برای غذا دادن به حیوانات در پناهگاه حیوانات خانگی بدون کشتار. سایت هایی مانند VolunteerMatch، JustServe، و مشغول کردن فرصت های داوطلبانه را در منطقه خود فهرست کنید.

مهربانی برای شما خوب است

مطالعات، از جمله یکی منتشر شده در مجله آمریکایی شیوه زندگی پزشکی، نشان می دهد که مهربانی و مراقبت می تواند استرس را کاهش دهد. تارا کوزینو، روانشناس کارکنان در خدمات مشاوره و سلامت روان هاروارد، و نویسنده درمان مهربانی، تشخیص می دهد که داوطلبی مستلزم تلاش است. این شما را از منطقه راحتی خود خارج می کند، اما برای سلامت روان شما مفید است. او می‌گوید: «شما از دادن بیشتر از کسی که به او می‌دهید سود می‌برید، و این نشاط‌بخش است».

مهربانی نیز می تواند کاهش درد، اضطراب و افسردگی. فعالیت‌هایی مانند پیشنهاد تمیز کردن زباله‌های حیاط مدرسه یا پیاده‌روی با سگ همسایه بیمار، می‌تواند باعث شود احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید و مجبور شوید با کسانی که خارج از حباب دوستی‌تان هستند درگیر شوید. کوزینو می گوید: «عمل کمک به دیگران یک نسخه آسان است. “تحقیق نشان می دهد که وقتی یک ساعت تا دو ساعت در هفته داوطلب می شوید، به مرور زمان درگیر آن فعالیت هستید.” که باعث افزایش احساسات مثبت می شود.

مهربانی را بخشی از روال نمایش خود قرار دهید

هیوستون کرافت، یکی از بنیانگذاران، می‌گوید: «وقتی مهربانی را به عادت تبدیل می‌کنیم و آن را به کارهای روزانه‌مان اضافه می‌کنیم، در روال‌ها قدرت زیادی وجود دارد. شخصیت قوی و نویسنده از عمیق مهربانی. او چند مرحله را دنبال می کند تا به او کمک کند مهربان تر شود.

اولین مورد ارسال پیام “این من را به یاد تو می اندازد” است. روزی یک بار روی آن کلیک می کند تایم هاپ برای پیدا کردن عکس هایی که در آن روز گرفته است، مثلاً چهار سال پیش. این برنامه پست ها و عکس های قدیمی را از گالری عکس، Google Photos، Dropbox، توییتر، فیس بوک و اینستاگرام شما جمع آوری می کند. پس از اینکه کرافت خاطره‌ای را پیدا کرد که می‌خواهد به اشتراک بگذارد، تصویر را با یادداشتی می‌فرستد که در آن نوشته می‌شود: «این برای من خاص یا مهم بود» یا «از این بابت سپاسگزارم زیرا (دلیل را وارد کنید).» می‌توانید حافظه را در سرویس‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی موجود در دستگاه تلفن همراه خود به اشتراک بگذارید، آن را ایمیل کنید، یا پیامک ارسال کنید.

علاوه بر این، او در شبکه های اجتماعی با تمرین اسکرول ذهنی تعامل دارد. بعد از هر پنج پست، او یک نظر می گذارد یا دستورالعمل هایی در مورد نحوه حمایت از کسی می دهد. او می‌گوید: «من یک عادت بد را می‌گیرم و آن را برای ترکیب چیزهای خوب دوباره چارچوب می‌دهم.

شما بیشتر از آنچه فکر می کنید برای ارائه دارید

قبل از اینکه مهارت‌های خود را بیش از حد تخصصی یا از طرف دیگر بی‌ارزش بدانید، چند عامل را در نظر بگیرید. یک کار ساده مانند چک کردن ایمیل می تواند برای پدربزرگ و مادربزرگ دلهره آور باشد. به اشتراک گذاشتن تخصص خود با یک ارشد در یاوران بزرگ به شما این فرصت را می دهد که با دیگران تعامل داشته باشید. یا از طریق آتش گرفتن، می توانید به صورت مجازی برای کمک به یک غیرانتفاعی داوطلب شوید. به اشتراک گذاری مهارت هایی که شما آن را معمولی می دانید می تواند برای دیگران ارزشمند باشد.

نشاط بخشیدن به دیگران به زمان زیادی نیاز ندارد

کرافت پیشنهاد می‌کند با اتخاذ رویکردی روزمره و اجرای اعمال پنج دقیقه‌ای مهربانی، مهربانی را قابل کنترل‌تر کنید. تنظیم یک تایمر می تواند فشار را از این کار کوتاه کم کند.

هدف این است که قدردانی خود را نشان دهید و ادامه دهید. می‌توانید بنویسید: «من فقط به تو فکر می‌کردم» یا «در اینجا دلایلی وجود دارد که به این فکر می‌کردم که چگونه الهام‌بخش زندگی من بوده‌ای». مهربان باش برنامه ای است که به شما یادآوری می کند که کار خوبی انجام دهید و ایده هایی را برای الهام بخشیدن به شما به اشتراک می گذارد. مانند هر مهارت دیگری، هرچه پیام های بیشتری ارسال کنید، نوشتن آنها آسان تر خواهد بود.

سخاوت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

کوزینو تقویت جنبه های مثبت را تشویق می کند زیرا بسیاری از توجه ما – که مصنوع از نحوه طراحی مغز ما است – روی موارد منفی متمرکز است. ما چیزی در شبکه توجه خود داریم که دانشمندان به آن می گویند سوگیری منفی“او می گوید. ما ذاتاً مغرضانه هستیم تا روی چیزهایی تمرکز کنیم که بالقوه نامطمئن، خطرناک و ناامن هستند.» او توصیه می کند که مکث کنیم و توجه خود را روی چیزهایی که خوب پیش می روند متمرکز کنیم. به اشتراک گذاشتن یک کار خوب می تواند این نیاز را برطرف کند.

اگرچه ممکن است تمایل شما این باشد که کار خوب خود را برای خود نگه دارید، در مورد آن پست بگذارید. اگر برگ های همسایه را جمع آوری کردید یا پیتزا را در ایستگاه آتش نشانی محلی انداختید، آن را به دیگران اعلام کنید. با افشای علنی تلاش‌های مثبت خود، شخص دیگری احتمالاً کاری را که انجام داده‌اید به خاطر می‌آورد و ممکن است از آن پیروی کند. به جای لاف زدن، شما در حال الگوبرداری از رفتاری هستید که ممکن است دیگران در نظر نگرفته باشند یا از دنبال کردن آن هراس داشته باشند. شریف: اعمال نیکو برنامه ای است که به اشتراک گذاری اعمال محبت آمیز که می تواند الهام بخش از خودگذشتگی دیگران باشد را آسان می کند.

چه دوستی را به وقت پزشک ببرید یا از یک صندوقدار بپرسید که وضعیت آنها چگونه است، یک حرکت با هر اندازه ای می تواند روز شما و شخص دیگری را تغییر دهد. بنابراین دفعه بعد که گوشی خود را بیرون می آورید، یک پیام کوتاه برای یکی از اعضای خانواده که هفته گذشته دیده اید بفرستید یا عکسی را با دوستی که سال هاست با او تماس نداشته اید به اشتراک بگذارید. کرافت می‌گوید: «گاهی اوقات این پیام سه دقیقه‌ای است که برای کسی که تحسینش می‌کنید، کسی که می‌شناسید در حال مبارزه است، می‌فرستید. “گاهی اوقات این دقایق پربازده ترین و تاثیرگذارترین دقایق روز شما هستند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *